«Ωραίο πράγμα η καταστροφή των λέξεων »

 


ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΧΑΣΕΙΣ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΟΥ ΑΝΘΡΩΠΕ...ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΔΟΥΛΟ ΤΟΥ ...ΥΠΑΚΟΥΟ ΥΠΗΚΟΟ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΗΡΕΣΤΕΙΣ ΤΑ ΣΥΧΑΜΕΡΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ...
1984 ΤΖΩΡΤΖ ΟΡΓΟΥΕΛ....
«Ωραίο πράγμα η καταστροφή των λέξεων. Βεβαίως, το μεγάλο κόψιμο γίνεται στα ρήματα και τα επίθετα, αλλά υπάρχουν επίσης και εκατοντάδες ουσιαστικά που μπορούμε να ξεφορτωθούμε. Δεν είναι μόνο τα συνώνυμα∙ υπάρχουν επίσης και τα αντίθετα. Στο κάτω κάτω , ποιος ο λόγος ύπαρξης μια λέξης που απλώς είναι αντίθετη μιας άλλης; Μια λέξη εμπεριέχει από μόνη της το αντίθετό της. Πάρε, ας πούμε, τη λέξη ¨καλός¨. Τι χρειάζεται η λέξη ¨κακός¨; ¨Μηκαλός¨ είναι το ίδιο και καλύτερο γιατί είναι ακριβώς το αντίθετο του ¨καλός¨, ενώ η άλλη λέξη δεν είναι. Αν πάλι θέλεις μια λέξη πιο δυνατή από το ¨καλός¨, τι νόημα έχει να υπάρχει ολόκληρη σειρά από αόριστες και άχρηστες λέξεις όπως ¨θαυμάσιος¨, υπέροχος¨ και όλα τα υπόλοιπα; Η λέξη ¨δίσκαλος¨ καλύπτει πλήρως την έννοια ή ¨τρίσκαλος¨ αν θέλεις κάτι ακόμα πιο έντονο. Φυσικά, αυτούς τους τύπους τους χρησιμοποιούμε ήδη, αλλά στην τελική έκδοση της Νέας Ομιλίας δεν θα υπάρχει τίποτα άλλο. Στο τέλος όλη η θεωρία του καλού και του κακού θα καλύπτεται από έξι λέξεις μόνο, στην πραγματικότητα από μία και μόνη. Δε βλέπεις τι ομορφιά υπάρχει σ΄ αυτά, Γουίνστον; Φυσικά», πρόσθεσε αμέσως μετά, «η αρχική ιδέα ήταν του Μεγάλου Αδελφού».



Υψοφοβία (φόβος για τα ύψη > υπαρκτός). Ακροφοβία (φόβος όταν πλησιάζεις στην άκρη κτιρίου, γκρεμού κλπ > υπαρκτός). Αγοραφοβία (φόβος για το πλήθος και τους κλειστούς χώρους > υπαρκτός). Αρρωστοφοβία (φόβος για το ότι είσαι συνέχεια άρρωστος > υπαρκτός). Ξενοφοβία (φόβος για τους ξένους > εξαιρετικά υπαρκτός, ειδικά τώρα με την κατάσταση στο Ισραήλ και όχι μόνο). Ομοφοβία > όρος αδόκιμος και σαφώς εσφαλμένος! Απόρριψη των ομοφυλοφίλων και του τρόπου ζωής τους ναι, αλλά φόβος απέναντί τους όχι. Κανείς δεν τους φοβάται, και όσοι τους απορρίπτουν, το κάνουν γιατί, κατ’ ουσίαν, τους απεχθάνονται. Άλλο απέχθεια, άλλο φόβος!

Η συγκεκριμένη δημοσίευσή μου είναι αποστασιοποιημένη, εξετάζει απλώς την ορολογία με ορθολογική άποψη και αποβλέπει μόνο στην αντικειμενικότητα και την αλήθεια. Να μάθουμε να λέμε την αλήθεια και να μην αναπαράγουμε ως άσκεφτοι παπαγάλοι την ορολογία που μας επιβάλλουν, γιατί τότε, χάνουμε την ουσία των όσων λέμε και καθιστάμεθα άναρθρα ζώα! Όσο για τον λεγόμενο «ρατσισμό» εναντίον τους, πώς ερμηνεύεται; Οι ομοφυλόφιλοι αποτελούν «φυλή»; Και αν ναι, τότε θα πρέπει να μας πουν πώς πολλαπλασιάζονται, όπως εύστοχα τους είχε απευθύνει το ερώτημα ο Πλάτων στους «Νόμους» του.

Ντορέτα Πέππα
Νεότερη Παλαιότερη